donderdag 16 juni 2011

Cruise Alaska dag 8.

Vroeg opgestaan. Ontbijt om 07.00 uur. Rekening gecontroleerd. Laatste spullen in de rugzak en om 08.00 uur staan we klaar. Om 08.45 uur is het ontschepen, dus we kunnen nog even -samen met Hannie en Cees- kijken naar het starten en landen van de flootplanes… eh… watervliegtuigen.

Jan en Corrie hebben ons op de vaste wal al snel gevonden. Samen bellen we naar Canadream. We worden pas om 13.00 uur verwacht. Canadream zorgt voor een taxi, die ons om 12.30 uur zal ophalen. We hebben dus nog een paar uurtjes. We hebben allemaal zin in een bak koffie. En gaan op zoek. We vinden via trappen en liften wel wat, maar dat blijkt de lounge van een chique hotel te zijn. The Pacific Hotel. We zouden zo kunnen aanschuiven voor een ontbijt met koffie, maar dat gaat ons te ver. Buiten vinden we een Subway. Ook lekker.
Daarna lopen Jan en Arend nog een stukje door Vancouver Downtown. Hoge flats met prachtige weerspiegelingen.

We bezoeken even het oudste kerkje; verscholen tussen gebouwen van 20-40 verdiepingen hoog.. Uit angst voor hoogbouw boven de kerk hebben ze de luchtruimte boven de kerk gekocht, aldus een clerck. Op de foto is de kerk nauwelijks te zien.

Het lijkt wel of ze hier gek zijn op oude dingen. Er rijdt zelfs een houten bus door Downtown.

Bij een Information Centre vinden we een PC met 15 minuten gratis internet. Snel een paar mailtjes naar de kids.

De beloofde taxi is mooi op tijd. En om 13.00 uur zijn we bij Canadream. Eerst het papierwerk en daarna de uitleg. Jan en Corrie zijn als eerste op pad. Wij zijn nog wat onwennig en doen rustig aan We richten eerst de camper helemaal in. Om 15.30 uur gaan ook wij op pad.